Strona głównaĆwiczeniaJak uwidocznić żyły na rękach? Ćwiczenia i porady

Jak uwidocznić żyły na rękach? Ćwiczenia i porady

Jeśli masz widoczne żyły na ramionach, oznacza to, że w organizmie jest dobry przepływ krwi, a Twój układ krążenia działa prawidłowo. Na przykład, zawodowi kulturyści lub sportowcy trenujący przez wiele lat często mają bardzo widoczne żyły. Może to wynikać z obniżenia poziomu podskórnej tkanki tłuszczowej i lepszego rozwoju mięśni. Jeśli chcesz mieć wystające żyły na rękach, a natura nie obdarzyła Cię tym naturalnie, możesz wykonywać odpowiednie ćwiczenia, które uwidocznią żyły na rękach. 

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak uwidocznić żyły na rękach za pomocą ćwiczeń
  • Jak mieć żyły na rękach, które będą bardzo widoczne? Czy to genetyka?

Wystające żyły na rękach – po co?

Widoczne żyły na rękach to świetny sposób na pochwalenie się swoją sprawnością fizyczną. Niezależnie od tego, czy chcesz mieć bardzo widoczne żyły na rękach ze względów estetycznych, czy też dlatego, że trudno było ci je znaleźć podczas badania krwi, istnieje kilka sposobów na to, by twoje żyły się wyróżniały.

  • Kiedy krew przepływa przez ramiona, sprawiają one wrażenie ciemniejszych i bardziej widocznych. 
  • Żyły będą się również wyróżniać, jeśli są grubsze niż zwykle z powodu wysokiego ciśnienia krwi lub innych schorzeń, takich jak anemia (brak żelaza we krwi).
  • Jeśli chcesz wiedzieć, ile razy w tygodniu powinieneś wykonywać poniższe ćwiczenia — 4-5 razy w tygodniu
żyły na rękach

Ćwiczenia na żyły na rękach

Żyły na rękach można uwidocznić, ćwicząc. Jest to bardzo skuteczny sposób na ich uwidocznienie. Poniżej znajdziesz ćwiczenia na żyły na rękach, które pomogą Ci je uwidocznić.

Pompki

Wykonuj pompki w taki sposób, aby ramiona i dłonie były zawsze zwrócone do siebie, dzięki czemu poczujesz, że ciężar ciała rozkłada się na górną część ciała, a nie opada z powrotem na klatkę piersiową. Podczas wykonywania tego ćwiczenia nie należy zginać pleców w łuk, ponieważ może to mieć wpływ na to, czy jest ono skuteczne w uwidacznianiu żył na ramionach, czy też nie. Upewnij się, że za każdym razem, gdy wykonujesz to ćwiczenie, powinno być ono wykonywane powoli i rytmicznie, aby nie wstrząsnąć żadnymi grupami mięśniowymi w całym zakresie ich ruchu, co może spowodować kontuzję, jeśli wykonasz je zbyt szybko lub nieprawidłowo wystarczająco dużo razy w czasie, zanim całkowicie zrezygnujesz z niego z powodu obaw o kontuzję!

Podnoszenie ciężarów

Podnoszenie ciężarów to świetny sposób na ujędrnienie i ukształtowanie ramion. Najlepiej robić to na siłowni. Jeśli jednak nie masz do niej dostępu lub nie jesteś w stanie się tam dostać, istnieją inne możliwości. Możesz na przykład podnosić ciężary w domu, używając hantli lub taśm oporowych. Upewnij się tylko, że ćwiczysz co najmniej 3 razy w tygodniu po 30 minut (lub dłużej, jeśli chcesz).

Długotrwałe ćwiczenia cardio są dobre dla żył na rękach 

Długotrwałe ćwiczenia cardio, takie jak bieganie czy jazda na rowerze, poprawiają krążenie i przepływ krwi w całym organizmie. Zwiększony przepływ krwi może sprawić, że żyły staną się bardziej widoczne, ponieważ odróżniają się od otaczającej je skóry.

Jeśli nie jesteś fanem ćwiczeń, i zastanawiasz się co zrobić, żeby mieć żyły na rękach, czytaj dalej! 

Żywność, która zwiększa widoczność żył

Oto szybki i łatwy sposób na to, by żyły stały się bardziej widoczne:

  • Unikaj soli. Sól może powodować zatrzymanie płynów, co zwiększy rozmiar żył i sprawi, że będą mniej widoczne.
  • Spożywanie pokarmów bogatych w witaminę C. Witamina C wspomaga produkcję kolagenu, dzięki czemu skóra wygląda na bardziej jędrną i napiętą, co sprawia, że łatwiej jest dostrzec żyły przez skórę.
  • Spożywanie pokarmów bogatych w magnez lub potas. Minerały te pomagają rozluźnić mięśnie, więc jeśli odczuwasz napięcie mięśniowe, możesz nie być w stanie dostrzec tak dobrze, jak to możliwe, co dzieje się z Twoimi żyłami (nawet jeśli nie są one widoczne same z siebie).

Leczenie ciepłem i zimnem

Aby żyły stały się bardziej widoczne, należy zastosować ciepło lub zimno. Nie należy tego robić u kobiet ciężarnych, a także u osób z chorym sercem.

Ciepło sprawia, że krew szybciej przemieszcza się przez całe ciało i wydostaje się z tkanek ramion, gdzie zwykle jest ukryta za warstwą tłuszczu i tkanki mięśniowej. Najlepszym sposobem na zastosowanie ciepła jest wilgotna poduszka grzewcza ustawiona na niskim poziomie na 15 minut co godzinę przez dwie godziny każdego dnia (przez trzy dni). Można też brać gorące kąpiele codziennie, aż do uzyskania pewnych rezultatów – ale należy uważać, aby się nie poparzyć!

Doskonałym sposobem na ochłodzenie się po ćwiczeniach jest przykładanie zimnych okładów bezpośrednio na żyły w miejscach, gdzie powinny być bardziej widoczne niż zwykle – na ramionach! Owiń okład z lodu w materiał i przykładaj go bezpośrednio na skórę nad każdym obszarem żył ramienia, aż do ponownego rozgrzania (około 20 sekund). Powtarzaj tę procedurę raz na 8 minut, aż pojawią się wszystkie pożądane żyły; ponownie, nie rób tego, jeśli istnieje jakiekolwiek prawdopodobieństwo, że chłodzenie może spowodować odmrożenia!

Co zrobić, żeby mieć żyły na rękach?

Kluczem do tego, jak mieć żyły na rękach, jest zwiększenie przepływu krwi w obrębie rąk i ramion. Można to osiągnąć poprzez ćwiczenia zwiększające przepływ krwi lub spożywanie pokarmów, które zwiększają przepływ krwi. Ważne jest także wypróbowanie zabiegów z wykorzystaniem ciepła i zimna, stosowanie rękawów uciskowych oraz regularne korzystanie z sauny lub łaźni parowej.

Różne ćwiczenia są odpowiednie dla różnych osób, dlatego ważne jest, aby dowiedzieć się, co najlepiej sprawdza się w Twoim przypadku. Niektóre ćwiczenia są bardziej skuteczne niż inne, jeśli chodzi o zwiększanie przepływu krwi, a tym samym uwidacznianie żył na ramionach. Jeśli jesteś początkujący w tego typu ćwiczeniach, zacznij od czegoś łatwego, np. od spaceru na świeżym powietrzu w ciepłe dni lub regularnego (ok. 3 razy w tygodniu) wykonywania kilku delikatnych ćwiczeń jogi. Jak tylko Twoje ciało przyzwyczai się do tego niskiego poziomu aktywności, przejdź do czegoś innego, np. biegania do tyłu z ciężarkami nad głową lub biegania po schodach z hantlami w rękach!

Zobacz też:

Ewa Burnejnikowa
Z medycyną związana od ponad 15 lat. Przez ten okres odbyłam wiele staży w instytutach medycznych, gdzie mogłam pogłębić moją wiedzę oraz zdobyć praktykę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here