Strona głównaĆwiczeniaĆwiczenia siłowe – gryf lekko, czy mocno łamany? Który wybrać?

Ćwiczenia siłowe – gryf lekko, czy mocno łamany? Który wybrać?

Ćwiczenia siłowe zapewniają rozbudowę mięśni, na czym zależy najczęściej mężczyznom. Aby dość szybko dostrzec pierwsze rezultaty podejmowanego wysiłku nie trzeba chodzić na siłownię. Z powodzeniem można urządzić ją we własnym domu. Na rynku jest wiele urządzeń, które dedykowane są osobom początkującym oraz zaawansowanym w wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń siłowych. Właśnie w tym kontekście warto się zastanowić jakie urządzenie będzie lepsze?

Gryf lekko, czy mocno łamany? Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba w pierwszej kolejności wiedzieć, jak działa i do czego służy ten przedmiot. Gryf to nic innego jak drążki montowane na sztangach, nakłada się na nie konkretne obciążenia. Wybierając się do sklepu z akcesoriami do ćwiczeń siłowych trudno zdecydować się na jeden model, zwłaszcza że każdy ma nieco inne funkcje. Każdy model sprawdza się przy innych rodzajach ćwiczeń siłowych. Zasadniczo największy dylemat dotyczy tego, który jest lepszy – gryf lekko, czy mocno łamany? Ten pierwszy lepiej sprawdza się u osób początkujących, które dopiero rozpoczynają pracę nad klatką piersiową. Zależność jest dość oczywista, im większe złamanie, tym ćwiczenia są bardziej intensywne. Dla doświadczonego miłośnika takich wyczynów nie jest to problem, jednak trzeba pamiętać, że każdy trening musi być wykonywany zgodnie z własną wytrzymałością. Ćwiczenia ponad siły mogą doprowadzić do poważnych uszkodzeń, na przykład zerwania mięśnia lub jego naciągnięcia. Powrót do formy może być nie tylko skomplikowany, ale również powolny – zdecydowanie nie warto zatem ponosić tak dużego ryzyka.

Gryf

Gryf lekko, czy mocno łamany – która opcja jest lepsza?

Niezależnie od wyboru gryfa najważniejsze zawsze ma być bezpieczeństwo ćwiczącego, czyli dobór adekwatnych do swoich możliwości sprzętów. Przed wykonaniem każdego ćwiczenia ważne jest sprawdzenie jego przygotowania i ogólnej sprawności. Nie można również zapominać o rozgrzewce, a następnie prawidłowej technice każdego ćwiczenia. Zarówno gryf lekko, jak i mocno łamany muszą być wykonane z wysokiej jakości tworzywa, najlepiej stali chromowanej. Dzięki temu będzie wytrzymały i zapewni bezpieczeństwo dla ćwiczącego.

Gryfy pozwalają na dość sprawne zbudowanie masy mięśniowej w bicepsach. Warto przy tym podkreślić, że angażuje wspomniane partie pod różnymi kątami, dlatego skuteczność jest na wysokim poziomie. Gryf lekko łamany to odpowiednie rozwiązanie dla osób początkujących, które dopiero zaczynają przygodę z treningami siłowymi. Dopiero znając wszystkie swoje możliwości, wytrzymałość można pójść o krok dalej i postawić na gryf mocno łamany. Ważne jest korzystanie ze sprzętu od sprawdzonego producenta, bo tylko wtedy nie będzie się on uginał pod żadnym obciążeniem do maksymalnego udźwigu. Aby ćwiczenia były skuteczne, w pierwszej kolejności niezbędna jest nauka odpowiedniego chwytu gryfu, aby dłonie były ustawione stabilnie, a nadgarstki zabezpieczone przed kontuzją. Prawidłowy chwyt jest podstawą, dzięki której nie ma możliwości, że gryf wyślizgnie się z dłoni, podczas wykonywania ćwiczeń angażujących mięśnie bicepsów. Gryf lekko łamany raczej nie przekracza wagi 8 kilogramów, więc na początek jak najbardziej wystarczy.

Ewa Burnejnikowa
Ewa Burnejnikowa
Z medycyną związana od ponad 15 lat. Przez ten okres odbyłam wiele staży w instytutach medycznych, gdzie mogłam pogłębić moją wiedzę oraz zdobyć praktykę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj