Strona głównaCiążaJak schudnąć po ciąży? Dieta po ciąży

Jak schudnąć po ciąży? Dieta po ciąży

Ciąża to okres, w którym ciało kobiety mocno się zmienia. Jest to ogromna rewolucja dla organizmu. Burza hormonów powoduje, że w trakcie ciąży przybywają kilogramy, a waga nie zawsze wraca do tej sprzed ciąży. Jak schudnąć po porodzie? Ile się chudnie po porodzie? W tym artykule poznasz odpowiedzi na te pytania.

Jak schudnąć po porodzie? Przydatne wskazówki

Wiele kobiet zastanawia się, jak szybko schudnąć po ciąży. Pamiętaj, że ciało kobiety potrzebuje ok. 3 miesięcy, aby zregenerowało się po porodzie. Okres połogu to trudny czas. Młode mamy często źle czują się w swoim ciele, pomimo tego, że dbały w trakcie ciąży o odpowiednią dawkę ruchu, jak i zdrową zbilansowaną dietę. Pamiętaj, że zdrowie Twoje i Twojego maluszka jest najważniejsze, dlatego forsowanie się po kilku dniach lub tygodniach od porodu nie jest dobrym rozwiązaniem. Daj czas sobie i swojemu ciała, aby mogło się zregenerować. Czasem ciało samoistnie wraca do rozmiaru sprzed ciąży, jednak wiele mam potrzebuje trochę nad tym popracować. Jak szybko schudnąć po ciąży? Pamiętaj, że “szybko” nie zawsze jest czymś dobrym, ponieważ często przynosi to tylko chwilowy efekt. Ważne, żebyś była regularna i zaparta w swoich postanowieniach. 

Lepszym pytaniem jest – jak schudnąć po porodzie? Na redukcję masy ciała ma wpływ aktywność fizyczna oraz zdrowe odżywianie. Musisz nabrać nawyków żywieniowych, które pozostaną z Tobą na dłużej. Czy podczas ciąży się objadałaś? Jadłaś duże ilości słodyczy i słonych przekąsek? Piłaś niezdrowe napoje? Jeśli te nawyki zostały z Tobą aż do teraz, będziesz musiała to zmienić. Całkowita rezygnacja z produktów, które się uwielbia nie jest dobra i wytrwanie w diecie prędzej, czy później skończy się fiaskiem. Ważny jest balans. 80% diety powinny stanowić zdrowe produkty, a 20% zostaw sobie na swoje przyjemności. W zmianie nawyków nie chodzi o to, aby się katować i odliczać do zakończenia diety. Ona nie powinna zakończyć się nigdy. To Ty musisz zmienić swoje podejście do odżywianie. Zdrowa dieta będzie niewątpliwe wpływać na Twoje zdrowie i na utrzymanie prawidłowej masy ciała. Musisz także wdrożyć ruch w swoje codzienne życie. Oczywiście sama dieta może zdziałać cuda, ale aktywność fizyczna przyspieszy proces chudnięcia, a dodatkowo, pozwoli na ujędrnienie ciała, zbudowanie mięśni. 

Ile chudnie się po porodzie? Jak dobrze się odchudzać?

Odchudzanie to powolny proces. Nie powinnaś tracić więcej niż 0,5 do 1kg masy ciała tygodniowo. Głodzenie się i nadmierna utrata masy ciała zazwyczaj kończy się efektem jojo, czyli szybkim wróceniem do wagi pierwotnej, czyli tej po ciąży. Najlepiej zrzucić kilogramy w ciągu 6. miesięcy od porodu. Metabolizm po ciąży przyspiesza, hormony w końcu zaczynają się stabilizować. Dodatkowo w organizmie mamy nie ma już łożyska, którego obecność znacznie zwiększała apetyt. Ile chudnie się po porodzie? Jest to tak naprawdę kwestia indywidualna, zależy od organizmu, od regularności i wytrwałości w dążeniu do celu. 

Jak schudnąć po porodzie? Na ten proces ma wpływ karmienie. Dużo szybciej schudniesz jeśli karmisz. Karmienie przyspiesza spalanie kalorii, a co za tym idzie redukcję tkanki tłuszczowej. Częstym błędem, który popełniają młode mamy jest głodzenie się albo jedzenie przekąsek w ciągu dnia. Twój organizm jest wymęczony po porodzie, dlatego dieta musi być bogata w witaminy i składniki odżywcze. Jeśli karmisz piersią, tym bardziej powinnaś skupić się na tym, co jesz, ponieważ składniki z Twojego pokarmu trafiają do mleka, którym żywisz swoje dziecko. 

Jak schudnąć po porodzie? Dieta w okresie połogu powinna być bogata w białko, czyli jajka, chude ryby, mięso, kefir, twaróg, jogurt naturalny. Białko jest czynnikiem budującym mięśnie. Istotny jest także błonnik, który usprawnia perystaltykę jelit, przyspiesza metabolizm oraz daje uczucie sytości, dzięki czemu chęć podjadania na pewno się zmniejszy. Produkty, które spożywasz powinny zawierać duże dawki magnezu, żelaza, witamin z grupy B, witaminy C oraz D. Pamiętaj także o dostatecznym nawodnieniu organizmu! 

Z tymi wskazówkami powinnaś poradzić sobie z utratą nadmiernych kilogramów.

Ewa Burnejnikowa
Z medycyną związana od ponad 15 lat. Przez ten okres odbyłam wiele staży w instytutach medycznych, gdzie mogłam pogłębić moją wiedzę oraz zdobyć praktykę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here