Strona głównaPoradyJak pozbyć się tłuszczu z brzucha?

Jak pozbyć się tłuszczu z brzucha?

Tkanka tłuszczowa jest niezbędnym elementem naszego organizmu, jednak jej nadmiar może szkodzić. Na brzuchu można wyróżnić dwa rodzaje tłuszczu – podskórny oraz trzewny. Więcej na ten temat dowiesz się w dalszej części artykułu. Przeczytasz także o tym, jak pozbyć się tłuszczu z brzucha, jakie ćwiczenia na spalanie tłuszczu z brzucha są najlepsze oraz jak spalić tłuszcz z brzucha i boczków. Jeśli chcesz zacząć walczyć z nadmiarem tkanki tłuszczowej bądź do tej pory Twoje działania nie przyniosły żadnych efektów, zostań z nami.

Tłuszcz na brzuchu

Zanim opowiemy o tym, jak spalić tłuszcz z brzucha i boczków, warto jest poznać kluczowe informacje o tłuszczu brzusznym. Jak już dowiedziałeś się ze wstępu, istnieją dwa rodzaje tłuszczu. Tłuszcz podskórny na brzuchu, jak informuje już sama nazwa, znajduje się pod skórą. Można wyczuć go pod palcami. Zmienia on położenie wraz z naszą pozycją. To nic innego, jak powszechnie znane fałdki. Innym rodzajem tłuszczu brzusznego jest tłuszcz trzewny. Znajduje się w jamie brzusznej. Jest on o wiele bardziej niebezpieczny dla naszego zdrowia, ponieważ otacza on narządy wewnętrzne, takie jak wątroba, serce, trzustka i inne. Tłuszcz trzewny może doprowadzić, np. do insulinooporności, a ta do rozwoju groźnej cukrzycy typu 2. Na tyle może on ograniczać prawidłowe funkcjonowanie narządów, że nie trudno o zawał serca, udar, nadciśnienie, zator i wiele innych poważnych chorób. Rozkład tkanki tłuszczowej jest uwarunkowany np. takim czynnikiem, jak wiek. Procesy metaboliczne u kobiet przed menopauzą znacznie zwalniają, przez co wzrasta poziom tkanki tłuszczowej podskórnej. Po menopauzie, wzrasta ilość tkanki tłuszczowej trzewnej, dlatego też w starszym wieku pojawia się wiele chorób. Tłuszcz na brzuchu w niewielkiej ilości ma swoje funkcje – chroni i izoluje ciało, jednak jego nadmiar może naprawdę uprzykrzyć życie. Otyłość i nadwaga utrudnia codzienne funkcjonowanie, często jest powodem kompleksów, nieakceptacji ze strony społeczeństwa, ale co najgorsze jest przyczyną poważnych chorób i to właśnie dlatego tak ważna jest jej redukcja.

Sposoby na utratę tłuszczu brzusznego

Zastanawiasz się, jak pozbyć się tłuszczu z brzucha, jakie ćwiczenia na spalanie tłuszczu z brzucha są skuteczne oraz jak spalić tłuszcz z brzucha i boczków? Przede wszystkim zacznij czytać etykiety produktów i ich skład. Wybieraj produkty niskotłuszczowe, z małą ilością cukru, bez cukru, bądź z bezkalorycznymi zamiennikami cukru. Zrezygnuj ze słodkich napojów, fast foodów. Zwiększ ilość warzyw i owoców w swojej diecie. Wybieraj produkty pełnoziarniste, z dużą zawartością błonnika. Ma on duże znaczenie w przypadku osób, które chcą zredukować masę ciała, ponieważ zwiększa perystaltykę jelit, ogranicza wchłanianie złego cholesterolu i glukozy oraz daje uczucie sytości przez dłuższy czas. Zrezygnuj z produktów GMO. Nie podjadaj między posiłkami. Ogranicz spożycie alkoholu. Ważna jest także dobra higiena snu. Ogranicz ilość mięsa w diecie. Wybieraj chude mięso, jak drób, a część zastąp roślinami strączkowymi, jak soczewica, ciecierzyca. Są one bowiem dobrym źródłem białka i zdrowego tłuszczu. Warto także ograniczyć spożywanie węglowodanów. Warto jest stosować się do zasady 80/20. Czyli 80% produktów zdrowych, a 20% tych, które niekoniecznie są zdrowe, ale je lubisz.

Pomaga to zachować zdrowy rozsądek, a także nie zwariować od porzucenia wszystkich swoich przyzwyczajeń. Jest to swojego rodzaju kompromis i niepopadanie w skrajności. Często zdarza się tak, że zmiana nawyków żywieniowych kończy się odpuszczaniem sobie, a ostatecznie powrotem do dawnego stylu życia. W redukcji tłuszczu istotny jest ruch. Pamiętaj, aby wybrać taką aktywność fizyczną, jaką lubisz. Nie katuj się. To ma dawać Ci przyjemność. To pierwszy krok do tego, jak spalić tłuszcz z brzucha i boczków. Jest wiele ćwiczeń na spalanie tłuszczu z brzucha w internecie. Wystarczy, że wpiszesz tę frazę w wyszukiwarce z dopiskiem “film”. Znane trenerki prowadzą świetne treningi, które przy odpowiednim zaangażowaniu, wraz z dietą redukcyjną przyniosą efekty. Jeśli jakaś forma ćwiczeń nie przypadnie Ci do gustu, szukaj dalej. Znajdź taką formę prowadzenia treningów, które przypadną Ci do gustu. Jeśli jednak nie lubisz ćwiczeń na macie, w domowym zaciszu, wolisz jazdę na rowerze, czy rolkach to nie ma w tym nic złego. Jest to jak najlepsza forma aktywności fizycznej, która pomoże Ci zgubić nadmiar tkanki tłuszczowej. Wiesz już, jak pozbyć się tłuszczu z brzucha, dlatego do dzieła! Trzymamy kciuki!

Ewa Burnejnikowa
Ewa Burnejnikowa
Z medycyną związana od ponad 15 lat. Przez ten okres odbyłam wiele staży w instytutach medycznych, gdzie mogłam pogłębić moją wiedzę oraz zdobyć praktykę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj