Strona głównaDietaJak zgubić brzuch po 60. roku życia? Kilka wskazówek, które działają

Jak zgubić brzuch po 60. roku życia? Kilka wskazówek, które działają

Sześćdziesiątka to przełomowy wiek. Większość z nas przechodzi na emeryturę i zajmuje się swoimi marzeniami, albo po prostu cieszy się z wolnego czasu i odpoczywa. Im jesteś starszy, tym bardziej Twoje ciało się zmienia. Z wiekiem nasze mięśnie zaczynają wiotczeć, a metabolizm zwalnia. Po pewnym czasie staje się prawie niemożliwe, by nie przybrać na wadze. Dotyczy to zwłaszcza osób na emeryturze lub tych, które większość dorosłego życia prowadziła kanapowy tryb życia. Zrzucenie nadprogramowych kilogramów po 60 nie jest łatwe, ale nie niemożliwe. Oto kilka wskazówek, jak zgubić brzuch w wieku 60 lat.

Jak zgubić brzuch w wieku 60 lat? Jest ciężko, ale wszystko jest możliwe

Jeśli masz ponad 60 lat, istnieje duże prawdopodobieństwo, że tłuszcz z brzucha zaczyna się do ciebie wkradać bardziej niż kiedykolwiek. Jest to sprawka głównie wolniejszego metabolizmu. Jest to faktem i choć nie jest łatwo zgubić tłuszcz z brzucha po przekroczeniu sześćdziesiątki, to z pewnością jest to możliwe. Pierwszy krok do utraty tłuszczu z brzucha? Wprowadzenie niewielkich zmian w diecie i stylu życia. 

Znajdź hobby, które wymaga ruchu

Jeśli zastanawiasz się, jak zgubić brzuch po 60 tce, ruch jest najlepszym sposobem. Najprostszym i najzdrowszym sposobem na schudnięcie jest regularne chodzenie, bieganie lub ćwiczenia fizyczne. Spacery są doskonałą formą ruchu i można je łatwo dodać do codziennego planu zajęć. Wielu seniorów uważa, że uprawianie ogrodu lub spacer po lokalnym parku to świetny sposób na codzienną dawkę ruchu. Warto również korzystać z darmowych siłowni na powietrzu, które znajdują się już prawie w każdym mieście.

Spędzanie czasu przed telewizorem czy komputerem nie jest najlepszym rozwiązaniem.

Pij wodę – to pomaga schudnąć

Aby schudnąć, musisz mieć deficyt kalorii. Oznacza to po prostu, że musisz spalić więcej kalorii, niż zjadasz. Woda jest świetnym narzędziem, które pomoże Ci to osiągnąć. Wykazano, że woda zwiększa metabolizm i zmniejsza apetyt, co czyni ją doskonałym narzędziem do utraty wagi. Jeśli jesteś osobą, która lubi pić napoje gazowane, lub inne słodkie napoje, warto zastąpić je wodą. Pomoże Ci to w utracie nadprogramowych kilogramów, a także zadba o Twoje zdrowie. 

Zrezygnuj z deserów, ale codziennie jedz owoce

Desery i inne słodycze mają bardzo dużo kalorii i cukru, co może utrudnić utratę wagi. Po posiłku zawierającym słodycze lub wysokokaloryczne potrawy poziom cukru we krwi spada, co powoduje uczucie zmęczenia i ospałości. Aby zapobiec spadkowi poziomu cukru we krwi, przed i po posiłkach zawierających duże ilości cukru lub wysokokalorycznych potraw spróbuj zjeść coś zdrowego, np. kawałek owocu, miseczkę płatków owsianych lub miseczkę niskotłuszczowego jogurtu greckiego. 

Jak schudnąć po 65 roku życia? Zasady te same

Ważne jest, aby zrozumieć, że zmiana stylu życia jest najskuteczniejszym sposobem na schudnięcie po 65. roku życia. Z wiekiem nasz metabolizm naturalnie zwalnia. Oznacza to, że spalamy mniej kalorii i musimy spożywać więcej pokarmu, aby zachować zdrowie. Jeśli nie wiesz, jak schudnąć po 65 roku życia możesz również skorzystać z rad dietetyka. Wprowadzenie niewielkich zmian w diecie i ćwiczeniach fizycznych może mieć duży wpływ na Twoje ogólne zdrowie. Stosuj te sama zasady co po 60 roku życia:

  • stosuj zrównoważoną dietę z dużą ilością warzyw i owoców oraz zdrowych źródeł białka, takich jak ryby czy drób;
  • unikaj wysokotłuszczowych produktów mlecznych, przetworzonej żywności i napojów słodzonych cukrem;
  • Pamiętaj też o regularnej aktywności fizycznej.

Dieta po 60 roku życia — przepisy

Być może szukasz sposobu, aby schudnąć po sześćdziesiątce, a może chcesz utrzymać zbędne kilogramy w późniejszym życiu. Niezależnie od tego, jaki jest Twój cel, najlepsza dieta to taka, której możesz się trzymać przez długi czas. Najskuteczniejszym sposobem na schudnięcie po 60. roku życia jest zmiana nawyków żywieniowych. Jedz zdrową dietę pełną owoców i warzyw, pełnoziarnistych produktów zbożowych i chudych źródeł białka. Ogranicz spożycie pokarmów wysokotłuszczowych, napojów słodzonych i żywności przetworzonej. 

Dla prawidłowej masy ciała bardzo ważna jest dieta po 60 roku życia. Przepisy na odpowiednio zbilansowane posiłki znajdziesz w internecie, lub poradnikach dietetycznych. Możesz również skorzystać z dietetycznego cateringu. 

Zobacz też:

Ewa Burnejnikowa
Z medycyną związana od ponad 15 lat. Przez ten okres odbyłam wiele staży w instytutach medycznych, gdzie mogłam pogłębić moją wiedzę oraz zdobyć praktykę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here