Strona głównaDietaJak jeść czosnek, żeby nie śmierdziało?

Jak jeść czosnek, żeby nie śmierdziało?

Czosnek jest lubiany w kuchni ze względu na swoje właściwości prozdrowotne, ale także dzięki temu, że nadaje potrawom charakterystyczny ciekawy smak. Niestety niektórzy rezygnują z jego używania, ponieważ powoduje on nieprzyjemny zapach z ust. Jak jeść czosnek, żeby nie śmierdziało? Jak i czym zneutralizować zapach czosnku? Co zabija zapach czosnku? Takie pytania bardzo często przewijają się na wielu forach, dlatego postanowiliśmy udzielić na nie odpowiedzi. Jeśli jesteś ciekawy porad, zostań z nami i przeczytaj artykuł. 

Sposoby na nieprzyjemny zapach po czosnku

Czosnek pozostawia po sobie specyficzny zapach. Czuć go nie tylko w ustach, ale na rękach po jego krojeniu, czy przeciskaniu przez praskę. Co zabija zapach czosnku? Pocieranie rąk o łyżkę ze stali nierdzewnej. Dobrze sprawdza się także zrobienie peelingu z kawy mielonej, bądź polanie rąk sokiem z cytryny z dodatkiem soli. Warto jednak wiedzieć, że ostatni sposób można stosować tylko wtedy, kiedy skóra na dłoniach nie posiada żadnych uszkodzeń. Jak jeść czosnek, żeby nie śmierdziało? Niektórzy zalecają spożywanie go wraz z mlekiem, ponieważ napój ten ma w sobie siarkę, która działa neutralizująco na czosnek. Po zjedzeniu czosnku można także wypić kieliszek czerwonego wina. W nim także jest siarka.

Przegryzanie natki pietruszki również daje świetne efekty. Jak zneutralizować zapach czosnku z ust? Popicie czosnku bądź potrawy z dużą ilością czosnku wodą z sokiem z cytryny i miodem. Świetnie sprawdzi się także żucie gumy bądź goździka. Czym zneutralizować zapach czosnku? Badacze potwierdzili, że dobrym sposobem na nieprzyjemny zapach z ust po zjedzeniu czosnku jest zielona herbata. Zawiera ona oksydazę polifenolową, dzięki której niepożądany aromat znika. Jak jeść czosnek żeby nie śmierdziało? Uważa się, że surowe jabłka, sałata oraz liście mięty także działają neutralizująco na lotne związki znajdujące się w czosnku. Wymienione produkty znacznie bardziej działają na nie działają niż np. zwykła woda. Sok jabłkowy, czy sok z mięty także obniży poziom substancji lotnych, jednak nie w takim stopniu, jak surowe jabłko czy świeży liść mięty. Wiesz już, co zabija zapach czosnku, dlatego teraz warto dowiedzieć się, jakie właściwości posiada czosnek. 

Prozdrowotne działanie czosnku

Czosnek cechuje się wysoką zawartością witaminy B, C, A, a także selen, fosfor, wapń, magnez, żelazo. Czosnek działa przeciwgrzybiczo, przeciwbakteryjnie, przeciwmiażdżycowo, przeciwwirusowo, obniża ciśnienie krwi oraz pozytywnie oddziałuje na układ immunologiczny. Jego spożywanie jest zalecane w przypadku zmagania się z miażdżycą i wysokim cholesterolem. Ma on znakomity wpływ na układ krążenia, rozszerza i rozkurcza naczynia krwionośne, dzięki czemu utrzymywane jest odpowiednie ciśnienie krwi. Czosnek realnie wpływa na produkcję glutationu, którego niedobór może prowadzić do chorób serca. Czosnek ma działanie niwelujące skutki zatrucia ołowiem. Czosnek zaleca się stosować podczas przeziębień, gdy odczuwany jest ból gardła oraz niedrożność dróg oddechowych.

Dobrze sprawdza się w przypadku ropni, czyraków, grzybicy, zakażenia dróg moczowych, wysokiego ciśnienia, zaburzenia gospodarki lipidowej, nieprawidłowego poziomu cholesterolu, zatrucia ołowiem, zakażeń bakteryjnych i wirusowych, zaburzeń ze strony układu trawiennego. Jak wygląda wartość odżywcza czosnku? 100 gramów czosnku zawiera 6 gramów białka, 31 gramów węglowodanów oraz 0,5 grama tłuszczu. 100 gramów czosnku to około 150 kcal. Ząbek czosnku to ok. 8 kalorii. Nie zawsze działanie czosnku jest dobroczynne. Warto wiedzieć, kiedy nie należy go stosować. Przeciwwskazaniem do stosowania czosnku jest zalecenie diety lekkostrawnej, wzdęcia, nieżyty żołądka, jelit, niskie ciśnienie krwi. Nie wolno spożywać czosnku w nadmiernym ilościach. Każdy produkt w nadmiarze może zaszkodzić. Czosnek najwięcej właściwości prozdrowotnych posiada w formie świeżej. Czosnek suszony utracił ich część przez suszenie w wysokiej temperaturze. Ma ona bowiem degradujący wpływ na większość związków. 

Ewa Burnejnikowa
Ewa Burnejnikowa
Z medycyną związana od ponad 15 lat. Przez ten okres odbyłam wiele staży w instytutach medycznych, gdzie mogłam pogłębić moją wiedzę oraz zdobyć praktykę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj