Strona głównaSuplementacjaSuplementy diety - dlaczego warto wprowadzić je do swojego jadłospisu?

Suplementy diety – dlaczego warto wprowadzić je do swojego jadłospisu?

uplementy diety są jedynie uzupełnieniem dobrze zbilansowanej diety, nigdy nie powinny stanowić jej fundamentu. Są odpowiedzialne za wywołanie odpowiedniego efektu odżywczego bądź fizjologicznego w zależności od ich przeznaczenia. Cieszą się ogromnym zainteresowaniem, ponieważ stanowią źródło witamin i składników mineralnych, których odpowiednią ilość może być ciężko przemycić nam do organizmu za pomocą produktów, które spożywamy. Dlaczego jeszcze warto wprowadzać suplementy diety do swojego jadłospisu?  Podpowiadamy. 

Czym są suplementy diety?

Z pewnością nie raz każdy z nas słyszał określenie suplementy diety. Przewija się ono w internecie, w reklamach, a często i jest jednym z główny tematów poruszanych przez specjalistów od zdrowego odżywiania. Suplement diety to produkt, który składa się z substancji odżywczych, czyli  skoncentrowanego źródła witamin, minerałów oraz innych substancji, które w zależności od przeznaczenia mają wspomóc nasz organizm. Zawierają wszystko to, czego nie jesteśmy w stanie dostarczyć sobie za pomocą zwykłych posiłków. Szczególnie mocno poleca się je osobom, które cierpią na braki w organizmie. 

Suplementy dzielą się na kosmetyczne, profilaktyczne oraz lecznice. Pierwsza grupa jak sama nazwa wskazuje, odpowiedzialna jest za wygląd zewnętrzny. Tutaj szczególne mocno stawia się na poprawę i wzmocnienie włosów oraz paznokci. Druga grupa to wszystko to, co bierzemy, aby poprawić swoją odporność. Suplementy te są zalecane, zwłaszcza w okresie jesiennym oraz zimowym, gdy funkcjonowanie naszego organizmu zostaje wystawione na próbę. Lecznice to produkty przeznaczone do leczenia niedoborów, które mają wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. 

Dlaczego warto korzystać z suplementów diety?

Suplementy diety niosą ze sobą szereg korzyści, który usprawnia funkcjonowanie narządów oraz sprawia, że nasz organizm staje się znacznie silniejszy. Przykładem takiego działania może być np. magnez, będący minerałem, którego za mała ilość w niepożądany sposób może odbić się na naszym zdrowiu. Magnez wpływa na funkcjonowanie wielu układów, przez co stanowi podstawę dobrego samopoczucia. 

Szczególnie mocno jesienią oraz simą zwraca się uwagę na zażywanie witaminy D. Naturalnie zawarta w promieniach słońca nie może nam pomóc, gdy dni zaczynają być coraz bardziej pochmurne. Jest szczególnie istotna, gdy zależy nam na zachowaniu zdrowych kości oraz zębów. Więcej na temat dobroczynnych właściwości i plusów brania suplementów diety możemy poczytać między innymi na https://synergiczni.pl/ .

Ewa Burnejnikowa
Ewa Burnejnikowa
Z medycyną związana od ponad 15 lat. Przez ten okres odbyłam wiele staży w instytutach medycznych, gdzie mogłam pogłębić moją wiedzę oraz zdobyć praktykę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj