Sukces Twojej placówki medycznej, apteki internetowej czy sklepu specjalizującego się w sprzedaży wyrobów medycznych w coraz większym stopniu zależy od jakości strony internetowej. To właśnie szeroko rozumiana jakość witryny decyduje o jej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Ponad 95% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google, by znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania. I choć wszyscy wiemy, że „doktor Google” nie zastąpi wizyty u lekarza, to jednak może pomóc użytkownikowi dotrzeć do rzetelnej wiedzy i profesjonalnych usług. Jeżeli chcesz, żeby trafił do Ciebie – musisz zainwestować w medyczne SEO.
Na czym polega pozycjonowanie stron medycznych i dlaczego warto to zainwestować?
Co to jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron jest rozłożonym w czasie procesem, w ramach którego przede wszystkim realizowana jest strategia SEO (search engine optimization). SEO to zestaw konkretnych narzędzi i rozwiązań, dzięki którym opracujesz optymalną strukturę witryny, a następnie zapełnisz ją treściami przydatnymi dla Twoich potencjalnych klientów. Pozycjonowanie stron to również m.in. specjalistyczne audyty, analiza konkurencji i link building.
Od czego zależy pozycja strony z branży medycznej?
Pozycjonowanie stron z branży medycznej powinno być dopasowane do obszaru, w którym działasz. Wszystkie znajdujące się na stronie opisy i teksty muszą być nasycone frazami kluczowymi związanymi z branżą medyczną i równocześnie zawierać merytoryczne odpowiedzi na pytania, które wyszukiwarce Google zadają jej użytkownicy.
Po co to wszystko? Google musi zaufać Twojej stronie, by ta mogła znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Roboty Google będą skanować witrynę (dlatego jej struktura musi być czytelna i intuicyjna w obsłudze) oraz sprawdzać zamieszczone na niej treści. Dopiero, gdy uznają, że spełniasz wymagania algorytmów – pozwolą Ci zaistnieć!
Pozycjonowanie stron medycznych – dlaczego warto to robić?
Przede wszystkim dlatego, że to właściwie jedyna droga do poprawienia widoczności Twojej strony medycznej w darmowych wynikach wyszukiwania. Oczywiście możesz opłacić reklamy i wyświetlać się wysoko w tzw. płatnych wynikach wyszukiwania, ale przecież sam, jako użytkownik Google, najczęściej je pomijasz, prawda? Jakie konkretne korzyści przyniesie Twojej firmie pozycjonowanie?
Pacjenci szybciej znajdą Twoje usługi
Im wyżej Twoja placówka będzie w organicznych wynikach wyszukiwania, tym więcej osób będzie miało możliwość wybrania właśnie Twoich usług. Większość użytkowników wyszukiwarki Google wybiera spośród pierwszych kilkunastu propozycji wyświetlonych na maksymalnie 2 – 3 kolejnych stronach.
Zyskasz większe zaufanie pacjentów
Użytkownicy Internetu to Twoi potencjalni pacjenci, a ich wirtualną walutą jest zaufanie. Szukając dla siebie usług z kategorii medycznej, nie kierujesz się przecież ładnym kolorem ścian w gabinetach czy cenami zabiegów (choć oczywiście te też są ważne), ale pozytywnymi opiniami na temat specjalisty. Obecność na pierwszych stronach wyników wyszukiwań to kolejny ważny element budowania zaufania do Twojej placówki.
Zbudujesz silną markę w branży medycznej
Staniesz się widoczny i rozpoznawalny, zarówno w sieci, jak i w branży medycznej. Silna marka oznacza możliwość ciągłego rozwoju i oferowania usług na najwyższym poziomie. Otwiera również drzwi do atrakcyjnych współprac oraz pozyskiwania wartościowych współpracowników i partnerów biznesowych.
Zwiększysz zyski firmy
Odpowiednio zaprojektowane i wdrożone pozycjonowanie stron placówek medycznych czy witryn producentów wyrobów medycznych przekłada się bezpośrednio na wzrost współczynnika konwersji (CR). Co to oznacza? Najczęściej pieniądze dla Twojego biznesu! Im więcej osób, które wejdą na Twoją stronę, zdecyduje się podjąć i sfinalizować działanie (np. umówić się na wizytę w Twojej placówce) – tym wyższy CR.
Średni współczynnik konwersji wynosi od 2 do 5%. Co czwarta firma działająca w sieci osiąga konwersję powyżej 5%, a jedynie około 10% stron internetowych odnotowuje współczynniki konwersji na poziomie 10% i wyższym. Twoim celem powinien być dwucyfrowy wynik!
Czy pozycjonowanie branży medycznej jest legalne?
Tak! Twoja strona internetowa nie jest bowiem reklamą, a rodzajem wirtualnego dokumentu, w którym m.in. prezentujesz swoje usługi, edukujesz i umożliwiasz konsumentom rezerwację wizyt.
Ustawa o wyrobach medycznych z dnia 7 kwietnia 2022 roku wprowadziła sporo zmian, które dotyczą przede wszystkim reklamowania wyrobów medycznych. Nowe przepisy weszły w życie 1 stycznia 2023 (do 30 czerwca trwa okres przejściowy) i zakazują m.in. uczestnictwa w reklamach wyrobów medycznych osób ze środowiska medycznego oraz osób sugerujących, że są lekarzami, ratownikami czy farmaceutami. Przekazy reklam mają być zrozumiałe dla laika i nie wprowadzać konsumentów w błąd.
Pozycjonowanie strony internetowej w branży medycznej ma na celu uzyskanie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania poprzez wprowadzenie szeregu zmian i ulepszeń w strukturze i treści danej witryny (opisów usług, opisów wyrobów medycznych itp.). Planując strategię SEO w segmencie dotyczącym tworzenia contentu, należy zadbać o poprawność merytoryczną i zgodność z przepisami tekstów blogowych i tekstów sponsorowanych.
Podsumowanie
Branża medyczna potrzebuje pozycjonowania stron www. Konkurencja jest ogromna, a jakość usług stale rośnie. Inwestując w pozycjonowanie strony internetowej w branży medycznej, masz szansę dotrzeć do większej ilości potencjalnych pacjentów i zbudować rozpoznawalność swojej marki. Kiedy zobaczysz rezultaty pozycjonowania? Większość właścicieli placówek medycznych czy producentów wyrobów medycznych, którzy zdecydowali się na współpracę ze sprawdzoną agencją SEO, odnotowuje zwiększony ruch na stronie i wzrost konwersji w ciągu kilku miesięcy od wprowadzenia najważniejszych elementów optymalizacji.
W przygotowaniu tekstu pomógł Michał Całka z Octamedia. Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź poradnik o pozycjonowaniu stron internetowych na 2023 rok.
Artykuł sponsorowany