Strona głównaĆwiczeniaŁaweczka do ćwiczeń – czy warto na niej trenować?

Ławeczka do ćwiczeń – czy warto na niej trenować?

Ławeczka do ćwiczeń stanowi obowiązkowy element wyposażenia siłowni, ale z powodzeniem można ją także kupić dla siebie i trenować w domu. To wszechstronne akcesorium sportowe, które pozwala na rozbudowany trening. Sprawdź, dlaczego warto na niej trenować.

Zalety ławek do ćwiczeń

Ławeczka do ćwiczeń pozwala na wykonywanie rozmaitych ćwiczeń dotyczących zarówno górnych, jak i dolnych partii ciała. Treningi wykonywane z jej pomocą pomagają w rozbudowie, modelowaniu i wzmacnianiu mięśni. Wpływają też pozytywnie na kondycję kręgosłupa i właściwą postawę ciała. Ich zaletą jest też prostota i łatwość ćwiczeń – treningi z wykorzystaniem ławeczki nie wymagają konsultacji ze specjalistą. Ponadto wpływają również pozytywnie na ogólną kondycję fizyczną i psychiczną.

Rodzaj ławek do ćwiczeń

Wyróżnia się kilka rodzajów ławek do ćwiczeń. Ławka prosta stanowi podstawowy model, skierowany poziomo do podłogi. Jest szczególnie polecana osobom początkującym. Pozwala na wykonywanie różnego rodzaju ćwiczeń podstawowych. Ławeczka do ćwiczeń skośna jest przeznaczona do wykonywania treningu mięśni brzucha i wzmacniania mięśni klatki piersiowej. Zwykle jest wyposażona w kilka poziomów regulacji kąta nachylenia oraz wysokości, co pozwala na realizację ćwiczeń o różnym stopniu trudności. 

Ławka pod sztangę, wbrew pozorom, nie służy jedynie do wykonywania ćwiczeń ze sztangą. Umożliwia bowiem treningi na właściwie każdą część ciała. Posiada zwykle różne dodatkowe funkcjonalności i opcje regulacji, np. wersja ze zintegrowanym stojakiem pozwala na stabilne i bezpieczne odkładanie sztangi.

Regulowana ławka do ćwiczeń stanowi połączenie modelu skośnego i prostego. Umożliwia regulowanie poziomu nachylenia powierzchni, co pozwala na wykonywanie treningów o rozmaitym poziomie trudności.

Jaką ławeczkę do ćwiczeń kupić?

Wybierając ławkę do ćwiczeń, zwróć uwagę na kilka aspektów. Przede wszystkim sprawdź zatem możliwość regulacji poziomu siedziska i kąta nachylenia oparcia w przyrządzie. Dowiedz się, czy sprzęt można szybko składać. To szczególnie przydatna opcja w siłowniach domowych – po zakończeniu treningu możesz schować narzędzie do szafy. Ważna jest też stabilność ławeczki, na którą wpływa maksymalny ciężar, jaki może utrzymać konkretny model. Dowiedz się też, z jakiego materiału została wykonana tapicerka. Istotne jest, aby była ona wytrzymała i mocna. Sprawdź także wykończenie ławeczki, a konkretnie powłok, którymi pokryte są poszczególne elementy ławki. Na przykład, dowiedz się, czy metalowe części są odporne na korozję i czy zakończenia nóg są odpowiednio zabezpieczone.

Ewa Burnejnikowa
Z medycyną związana od ponad 15 lat. Przez ten okres odbyłam wiele staży w instytutach medycznych, gdzie mogłam pogłębić moją wiedzę oraz zdobyć praktykę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here