Strona głównaSuplementacjaKilka sposobów na poprawę samopoczucia!

Kilka sposobów na poprawę samopoczucia!

Szczególnie w okresie zimowym każdy z nas może zanotować spadek samopoczucia. Jesteśmy bardziej senni, apatyczni i tracimy ochotę na jakąkolwiek aktywność. Jest jednak kilka sposobów, aby radzić sobie z takim marazmem. Jak to robić skutecznie i przede wszystkim w zgodzie ze sobą? Podpowiadamy.

Gorsze samopoczucie – co ono właściwie oznacza?

Nasze samopoczucie uwarunkowane jest przez wiele czynników. Szczerze powiedziawszy, jest ich tak wiele, że trudno byłoby opisać je i sklasyfikować jednoznacznie. Z tego powodu bardzo ważne jest poznanie powodów, przez które musimy sobie w ogóle poprawiać samopoczucie. Pamiętajmy jednak, że to może być ważny sygnał, który mówi nam, że coś jest nie w porządku. Ma to szczególne znaczenie, kiedy w ostatnim czasie nasze samopoczucie ulega pogorszeniu.

Wyjście na spacer – czy dobrze wpływa na samopoczucie?

Spacery mają mnóstwo korzyści, od dotlenienia organizmu, po ruch fizyczny, który obniża poziom stresu i zmianę otoczenia, która również działa na nas korzystnie, szczególnie kiedy zmieniamy otoczenie na naturę. Bardzo dobrą metodą są spacery wśród zieleni – lasy i parki są więc dobrym pomysłem – ponieważ towarzystwo natury dodatkowo oddziałuje na nas kojąco.

Szczególnie sprawdzają się wieczorne spacery ze słuchawkami w uszach, które są jedną z najlepszych metod na relaks po intensywnym i wykańczającym dniu. Takie spacery mogą trwać zaledwie około 15-30 minut i w połączeniu z pozostałymi metodami są całkowicie wystarczającym sposobem na poprawę samopoczucia.

Właściwa suplementacja – czy ma wpływ na dobre samopoczucie?

Innym, równie skutecznym sposobem jest stosowanie suplementacji. Witamina na lepsze samopoczucie to przede wszystkim ta z grupy C. Z kolei ashwagandha zwiększa odporność organizmu na stres, wspomaga funkcje umysłowe osób starszych, a także pomaga utrzymać stabilność emocjonalną. Dużą poprawę samopoczucia może dać także różeniec górski. Wspiera organizm w przystosowaniu się do stresu emocjonalnego i wysiłku fizycznego, pomaga stymulować układ nerwowy, a także wpływa na niwelowanie zmęczenia wywołanego stresem. 

Niweluje też trudności ze snem, słaby apetyt, spadek wydajności pracy, pomaga stymulować percepcję, pomaga wspierać potencję, ma korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy, ponieważ pomaga chronić przed stresem. Z kolei zawartość czosnku przyczynia się do odporności na krótkotrwały stres, a bakopa może wpływać pozytywnie na mózg, wykazywać efekty wzmacniające pamięć krótko- i długotrwałą.

Ewa Burnejnikowa
Ewa Burnejnikowa
Z medycyną związana od ponad 15 lat. Przez ten okres odbyłam wiele staży w instytutach medycznych, gdzie mogłam pogłębić moją wiedzę oraz zdobyć praktykę.
Powiązane

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NAJPOPULARNIEJSZE