Strona głównaPoradyHerbaty na zimowe popołudnie

Herbaty na zimowe popołudnie

Słodki miód z cytryną, pomarańcza z goździkiem, a może sok malinowy? Dodatków do zimowych herbat jest naprawdę sporo. Możemy je mieszać według własnych preferencji i upodobań. Bowiem chyba każdy lubi w zimowe popołudnie, po powrocie z pracy czy szkoły, rozgrzać się za pomocą zimowej herbaty. Gdy dni stają się co raz krótsze, a warunki atmosferyczne za oknem robią się niekorzystne, herbata może być umileniem tego czasu. Często kojarzymy je z czasem dzieciństwa, gdy nasze mamy oraz babcie przygotowywały je dla nas po powrocie do domu lub w walce z przeziębieniem. Jakie składniki najlepiej sprawdzą się do przygotowania sezonowej herbaty zimowej?

Herbaty zimą? Pij na zdrowie!

Herbata niesłusznie uznawana za niezdrową, posiada właściwości prozdrowotne. O ile nie jest pita w zbyt dużych ilościach, może przynosić korzyści dla naszego organizmu. Dzięki występujących w niej flawonoidach, które ograniczają rozwój wolnych rodników, mówi się, że herbata może chronić nas przed takimi chorobami, jak miażdżyca i zawał serca oraz obniżać poziom cholesterolu w organizmie, który jest prawdziwym wrogiem naszych tętnic i zmorą dzisiejszych czasów. Dermatolodzy wspominają również o jej dobroczynnym wpływie dla skóry. Obecność kofeiny w herbacie, sprawia, że jej spożywanie delikatnie pobudza i zapobiega senności. Natomiast tanina, która również w niej występuje, to dobra odtrutka dla organizmu po różnego rodzaju zatruciach.

Jakie dodatki najlepiej sprawdzą się do przyrządzenia herbaty zimowej?

To za co można docenić herbaty bio, to ich niepowtarzalny smak, często przywołujący miłe skojarzenia, wprowadzający w dobry nastrój, tworzący przyjemną atmosferę wokół nas. Wybierając ulubione dodatki do naszej zimowej herbatki, mamy naprawdę spore pole do popisu. Oprócz walorów smakowych jakie dodają naszemu ulubionemu naparowi, warto również wspomnieć o korzyściach, które daje dodawanie ich do tego napoju. Co więc mamy do wyboru i w jaki sposób wpływa to na nasz organizm?

  • imbir – absolutnym królem wśród zimowych herbat jest właśnie on. Lista jego dobroczynnego wpływu jest naprawdę długa. Działa nie tylko rozgrzewająco, ale również przeciwbólowo i przeciwgorączkowo. Łagodzi kaszel, działa wykrztuśnie, rozrzedza śluz oraz hamuje skurcze oskrzeli. Wykazuje działanie przeciwwirusowe, przeciwbakteryjne i przeciwzapalne. Dlatego jest świetnym wyborem w sezonie wzmożonych przeziębień i zachorowań. Dodatkowo jest bogaty w witaminy C, B1, B2, witaminę E, A i K oraz kwas foliowy, składniki mineralne takie jak wapń, fosfor, żelazo, potas.
  • sok z cytryny – najbardziej popularny jako dodatek do herbaty. Znany z właściwości rozgrzewających i wspomagających zwalczanie infekcji. Od lat wykorzystywany do zwalczania przeziębień. Jest również skuteczny jako wsparcie w leczeniu zakażeń górnych dróg oddechowych czy zaburzeniu trawienia. Pojawiły się również badania, które pokazują jego wpływ na działanie przeciwnowotworowe oraz przeciwwrzodwe. Obniża ciśnienie i jest środkiem przeciwutleniającym.
  • miód – słodki przysmak, ale również skuteczny antybiotyk. Zwalcza bakterie, dlatego mówi się o nim, jako o produkcie, którego spożywanie jest bardzo zdrowe. Liczne substancje w nim zawarte, takie jak potas, fosfor, żelazo, chlor, wapń, magnez, kobalt, mangan oraz witaminy A, B1, B2, B6, B12, kwas foliowy, pantotenowy i biotyna, sprawiają, że to prawdziwa bomba odżywcza dla naszego organizmu.

To tylko niektóre z dodatków, które mogą znaleźć się w naszej zimowej herbacie, a które oprócz walorów smakowych, dostarczą cennych składników odżywczych, pomogą w przeziębieniu czy korzystnie wpłyną na różne infekcje.

Ewa Burnejnikowa
Ewa Burnejnikowa
Z medycyną związana od ponad 15 lat. Przez ten okres odbyłam wiele staży w instytutach medycznych, gdzie mogłam pogłębić moją wiedzę oraz zdobyć praktykę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj